مارجرجس امير الشهداء
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

مارجرجس امير الشهداء

اشفع فينا يا قديسنا امام عرش النعمة

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

أديله مفتاح قلبك

كاتب الموضوعرسالة
مرمورة
مخدوم
مخدوم
مرمورة

انثى

أديله مفتاح قلبك Empty
مُساهمةموضوع: أديله مفتاح قلبك   أديله مفتاح قلبك Icon_minitimeالثلاثاء نوفمبر 27, 2007 2:00 pm

ياريت تقرو معايا لغايت الاخر انا مش هطول عليكم ب قصه صغيره ياريت كلكوا تقروها و متزهقوش
بتقول ان كان فى ملك عظيم عنده قصر فوق الخيال مدش قدر يوصف القصر ده من جماله فى يوم دعا الملك العظيم السيد المسيح عشان يجى يقعد معاه كضيف ليه فى القصر بتاعه و فعلا راحله المسيح و الملك كان فى غايه السعاده لدرجه ان قال للسيد المسيح انه هيديله افخر و اعظم غرفه فى القصر للمسيح هتبقى بتاعته هو بس للابد بسبب ان قبل دعوه و جه للقصر و فعلا خد المسيح الغرفه و قعد فيها فى اليوم ده بليل خبط باب القصر و راح الملك عشان يفتح باب القصر بتاعه كان قدامه الشطان ضربه طريقه جمدا جدااااا و مشى.
راح الملك لغرفه السيد المسيح و كان مستغرب ازاى يبقى المسيح فى بيته و هو يضرب بالطريقه ديه راح للمسيح و قاله انا مش هديك الغرفه ديه بس لا انا هديك نص القصر بتاعى ليك لوحدك و فعلا اعطى للمسيح نص القصر .
فى النفس اليوم جه الشطان لتانى مره و ضربه اكتر من الى قبليها راح ملك للسيد المسيح و هو مستغرب اكتر و اكتر و قاله انا هديك البيت كله ليك و المفتاح و هكون انا الضيف عندك و انت سيدى.
وفعلا اخد السيد المسيح البيت بمفتاحه و المره ديه جه الشطان للمره التلته و خبط الباب بس مكنش الملك هو الى فتح لانه مباش بيته السيد المسيح هو الى فتح باب القصر للشطان و اول ما شاف الشطان وجه السيد المسيح هرب بطريقه سريعه جدا و مجاش للبيت تانى
ياترى احنا قلبنا بمفتاحه مع المسيح و لا هو الضيف عندنا
سؤال لكل واحد فينا يجاوب عليه ياترى مين الى بيخرج و يفتح الباب و يدافع عنك انت الى بدافع عن نفسك و لا اديت مفتاح قلبك للمسيح عشان يسعدك و يشيلك على كتافه ؟
ياترى مين سيد القصر و مين فينا الضيف ؟

أديله مفتاح قلبك
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-